torstai 6. heinäkuuta 2017

Tiimiesittelyt: talousjohtajat, mainostiimi sekä looshitiimi

Kesälomalla viikot kuluvat ja nyt olemmekin jo kovaa vauhtia kolmannen tiimiesittelyn parissa! Lomassa on yksi huono puoli, sillä kun kavereita ei näe joka päivä koulussa on hieman hankala pysyä perillä siitä kuka tekee mitäkin messujen suhteen. Messukokousta voisi siis pitää, jotta pysyisi hyvin kärryillä messujen suhteen lomallakin! Tänään kuitenkin keskitymme tiimiesittelyssä mielenkiintoisiin rooleihin nimittäin: talousjohtajiin, mainostiimiin sekä looshitiimiin. Jokaisella näistä tiimeistä on hyvin erilaiset työt, mutta kuitenkin -kuten kaikki muutkin- nämäkin tiimit tekevät yhteistyötä keskenään. Talousjohtajat laskevat mainostiimien mainosten tuottoa sekä looshitiimi mainostaa myytyjä loosheja jne… Joten pitemmittä puheitta mennään siis itse tiimien esittelyihin!

Talousjohtajamme Hilja Rautio ja Milja Kaurala

Talousjohtajat huolehtivat messujen budjetista sekä heiltä vaaditaan erityistä huolellisuutta sekä tarkkaavaisuutta, koska he vastaavat messujemme rahoista ja kirjanpidosta! He ovat lyhyesti sanottuna vastuussa messujen raha-asioista. Huolehtivat budjetin laatimisen, kirjanpidon, johon merkataan ylös kulut ja saatu tuotto, laskutuksen sekä meidän messujen työntekijöiden palkat. Palkat messuilla sovitaan yhteisissä palavereissa, missä tytöt ovat mukana. Tämän vuoden messuille talousjohtajiksi valittiin kaksi hyvin tarkkaa sekä melkoista laskupäätä omaavat Hilja Rautio sekä Milja Kaurala. Tyttöjen kevääseen on kuulunut mm. budjetin suunnittelua sekä osuuskunta -asioihin tutustumista. Heidän on hieman hankala kommentoida vielä omaa rooliansa, sillä varsinainen ja suurin työ alkaa vasta messujen jälkeen. Tytöistä on kuitenkin oikein kiva päästä raha asioiden pariin, sillä ne ovat hyödyllisiä taitoja elämässä. Lisäksi he oppivat varmasti monta hyvää asiaa rahankäytöstä sekä kirjanpidosta!

Mainostiimimme (ylärivissä vasemmalta oikealle) Niko Haapakoski, Ossi Tuuttila ja Tytti Hänninen. Alarivissä päälliköt Eemil Soronen ja Elias Saari. Kuvasta puuttuu Suvi Oikarinen (tiimiläinen). 

Messujen suurin tuotto tulee messulehden mainoksista. Siksi mainostiimillä on todella paljon tehtävää sekä myös vastuuta. Tehtävä on aika yksinkertainen, mutta sitä pitää tehdä paljon :D Mainostiimin tehtävänä on kaikessa yksinkertaisuudessaan myydä mainoksia sekä hankkia sponsoreita messuille. Tämän vuoden mainospääliköiksi pääsivät Elias Saari sekä Eemil Soronen. Tiimiin kuuluvat ahkerat mainosmyyjät Niko Haapakoski, Ossi Tuuttila, Suvi Oikarinen sekä Tytti Hänninen. Tiimi on tarkistanut jo mainosten hinnat sekä aloittavat mainosmyynnin pian! Toivottavasti saamme myytyä paljon mainoksia sekä hankittua useita sponsoreita! Ja mahdollisesti rikottua myyntiennätyksetkin ;)


Looshitiimimme (ylärivissä vasemmalta oikealle) Emilia Heinula, Nelli Koivula, Lauri Eno ja Tapani Suni. Alarivissä päälliköt Rasmus Hökkä sekä Jutta Anttila.

Messupäivänä tärkeässä roolissa ovat kaikki näytteilleasettajat. Siksi looshitiimin tehtävä onkin erityisen tärkeä, että saame messuista meidän näköiset. Messuilla on perinteisesti ollut useita kymmeniä erilaisia näytteilleasettajia. Looshi-, markkina- ja pöytäpaikoista vastaa looshitiimi, jonka päälliköiksi valikoituivat tänä vuonna Rasmus Hökkä ja Jutta Anttila. Looshitiimiläisiä ovat Emilia Heinula, Nelli Koivula, Tapani Suni sekä Lauri Eno. He ovat olleet tänä vuonna jo hyvin tehokkaita, sillä tiimillä on ollut useita kokouksia keskenään, joissa on saatu paljon aikaan sekä niistä on tullut hyviä ideoita. Looshien myyminen on jo aloitettu, mutta tiimillä on vielä kova työ edessä, että saadaan paikat täyteen! Hyvältä kuitenkin vaikuttaa :) Looshien tarkemmat hinnat jne. tulee näkymään meidän nettisivuilla, jotka valmistuvat luultavasti muutaman viikon sisään. Laitamme nettisivujen linkin vielä täällä blogissa kun ne ovat valmiit!

Kauniita kesäpäiviä sekä seuraavaa postausta odotellessa!

Miia Pietilä sekä Inka Rantala


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti